Sayfalar

26 Haziran 2013 Çarşamba

MAYALI POĞAÇA

          Selamlar...
          Senelerce mayalı yapmaya çalıştım.Her seferinde de hüsrana uğradım.Hamurum ya hiç kabarmadı  ya da kabarıp geri söndü.Bazende yumuşacık olması gerekirken taş gibi oldu.Bende uzun bir süre denemekten vazgeçtim.Elimin mayalı yapma kabiliyeti yok diye düşündüm.Ta ki yan komşum Mücella Abla'ya rastlayana kadar...İlk defa kabarması garanti,yumuşacık ve çok lezzetli bir tarifle tanıştım sayesinde.Benim yaptığım poğaçalar bile çok lezzetli oldu.Ayrıca çok bereketli bir tarif;bu tariften tam üç tepsi çıkıyor.Ben poğaçaları yaptığım zaman bir bölümünü poşetleyip,buzluğa atıyorum.Aniden gelen misafirler için can kurtaran oluyor.Tavada şöyle bir ısıtınca yeni pişmiş gibi oluyor.Mutlaka deneyin derim.

MALZEMELER:

1 litre süt
2 yumurta(Yumurtanın bir tanesinin sarısını ayır.)
1 su bardağı sıvı yağ
1 adet yaş maya
2 tatlı kaşığı toz şeker
1 çay kaşığı tuz
Aldığı kadar un

YAPILIŞI:Sütü tencerede biraz ısıtın.(Elinizi yakmayacak kadar)Isınan sütün yarısıyla mayayı eritin.Sonra içine sütün kalanını,yağı,şekeri,ve yumurtayı ekleyip,biraz karıştırın.Sonra un ve tuzu atıp iyice yoğurun.Hamurun ağzını kapatıp,mayalanmasını bekleyin.Hamur iyice kabardıktan sonra istediğiniz şekli vererek pişirin.
                                                                                               AFİYET OLSUN!

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...