Sayfalar

19 Temmuz 2013 Cuma

FELLAH KÖFTESİ

        Sevgili dostlarım ve takipçilerim nasılsınız?Umarım herkes iyi,her şey yolundadır.
Bugün sizlerle çok sevdiğim bir tarifi paylaşmak istiyorum.Yapım aşaması biraz zaman alıyor ama lezzeti her şeyi unutturuyor.Bu köftenin şöyle bir artısı var;farklı şekillerde servis edilebiliyor.Yani ister mantı gibi yoğurtlu,ister soslu isterseniz de salatayla karıştırıp servis yapabilirsiniz. Her üçünün de tadı harika oluyor.Çayın yanında da iyi gidiyor, akşam yemeğinde de...
        Mutlaka bu tarifi denemelisiniz diyorum ve tarifime geçiyorum.

MALZEMELER:
2 su bardağı ince bulgur
2 su bardağı sıcak su
5 yemek kaşığı un(tepeleme)
1 yumurta
Tuz,kimyon,karabiber

SOSU İÇİN:
3 orta boy domates
3 diş sarımsak
1 yemek kaşığı biber salçası
2 yemek kaşığı zeytin yağı

ÜSTÜ İÇİN:
Sarımsaklı yoğurt

YAPILIŞI:Bulguru geniş bir kaba alın.Üzerine sıcak su ekleyin ve kabın kapağını kapatın.Bulgurun 10 dakika dinlenmesi gerekiyor.10 dakika sonra un,yumurta ve baharatları ekleyip iyice yoğurun.Köfte kıvamına gelince fındık büyüklüğünde parçalar alıp yuvarlayın.



Köfteleri kaynamış suda 10 dakika kaynatın.
Ayrı bir tencerede zeytin yağını ısıtın.Üzerine rendelenmiş domates ve sarımsağı ekleyin.Domateslerin suyu çekilene kadar pişirin.Sos kıvamına gelince salçayı ekleyip,biraz daha pişirin.Tuzunu ve baharatını atın,sosumuz hazır.
Ben köfteleri yoğurtlu,soslu hazırladım.Siz arzunuza göre yapabilirsiniz.
                                                                             AFİYET OLSUN!

4 yorum :

  1. çok teşekkür ederim.sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  2. google sayfasında yazdım;yine yazayım :Karnım acıktııı..:)

    YanıtlaSil
  3. sosuna birde ince kıyılmış maydanoz koyarsanız tamamlanır

    YanıtlaSil
  4. Cok haklisiniz.maydanoz cok yakisir.
    Sevgilerimle

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...