Sayfalar

24 Haziran 2013 Pazartesi

ISPANAKLI PASTA

       Herkese merhabalar!
       Geçenlerde ıspanaklı böreği paylaşırken söylemiştim;ıspanağın pastası da harika oluyor diye.Madem bahsettim yapayım bari dedim :) Pastanın rengi fıstık yeşili oluyor.Bu yüzden ilk kez görenler antep fıstıklı zannediyorlar.Onlara gerçeği ister söyleyin ister söylemeyin,orası size kalmış artık.Ayrıca pastanın hamuruna ıspanak atmazsınız sade pandispanya olarak da kullanabilirsiniz.Pastayı eşimin doğum günü için yaptım.Yiyen herkes çok beğendi.Taze ıspanak varken hemen deneyin derim bu pastayı.

MALZEMELER:

4 yumurta
1 su bardağı şeker
Yarım su bardağı sıvı yağ
1 su bardağı çekilmiş ıspanak
Aldığı kadar un
Kabartma tozu
Vanilya

KREMASI:
1 litre süt
7 yemek kaşığı nişasta
1 su bardağı şeker
1 paket krem şanti

YAPILIŞI:Yumurta ve şekeri köpürüne kadar çırpın.Sonra diğer malzemeleri ekleyip iyice karıştırın.Yağlanmış kek kalıbına dökün.Önceden ısıtılmış fırında pişirin.
Tencerede nişasta,şeker ve sütü muhallebi gibi pişirin.Krema soğuduktan sonra,kremanın içine tarifine göre yapılan krem şantiyi ekleyin.5 dakika çırpın.
Soğuyan keki ortadan ikiye bölün.İç kısmından biraz parça ayırın.(Ufalayıp kekin üzerine dökmek için)Kremanın bir kısmını kekin arasına dökün.İsterseniz muz,çilek veya şeftali de koyabilirsiniz.Kremanın kalanıyla da kekin üstünü kaplayın.Ayırdığınız kek parçasını robottan çekip,kekin üzerine dökün.
                                                                                              AFİYET OLSUN!

6 yorum :

  1. süper olmuş emeğine sağlık tatlımm

    YanıtlaSil
  2. Eline sağlık pasta çok güzel görünüyor...Bloğunu izlemeye aldım benim bloğumada beklerim..

    YanıtlaSil
  3. Merhabalar ben geldimmm...
    Ellerine sağlık neefis olmuş bayılırım ıspanaklı pastaya...
    Blogunuzu İzlemeye aldım başarılar..
    Sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  4. Merhabalar öncelikle blogunuz çok şirin:)Blogunuzu izlemeye aldım ben de sizi beklerim henüz yeni sayılırım ama olsun http://bitteraskina.blogspot.com/ birde ben bu pastayı denemek istiyorum ama konu ıspanak olunca cesarete demedim:) tat olarak hissediliyor mu ıspanak şimdiden teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkürler büşra nur.Senin blogunu da mutlaka ziyaret edeceğim.Pastayı mutlaka denemelisin.Ispanağın ne tadı ne kokusu hissedilmiyor bile.Bana güvenebilirsin :)

      Sil
  5. O zaman en yakın zamanda deneyeceğim :):)

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...