Sayfalar

23 Temmuz 2013 Salı

MANTI ÇORBASI

         Selamlar...

         Bugün özel ve güzel bir çorbayla karşınızdayım.Ben bu çorbayı ilk kez Kayserili bir arkadaşımın evinde yemiştim.Çok farklı ve çok lezzetli bulmuştum.Zaten dolma mantıya bayılırım. ( bu arada mantı sevmeyen var mıdır acaba :) )
       Daha önce hiç yapmamama rağmen gayet güzel olmuş çorbam.Bu çorbaya nohutta çok yakışıyor ama benim hazırda haşlanmış nohutum yoktu.Gerçi böyle de lezzetinden bir şey kaybetmemiş.

    Eğer dolapta önceden hazırladığınız mantınız varsa bu tarifi deneyin derim.Mesela ben öyle yaptım.Dolapta mantım yok ama bu çorba için oturur o mantıyı bükerim diyorsanız yine deneyin bu tarifi derim :)

  Lafı uzatmadan geçelim çorbaya.

MALZEMELER:


1 orta boy domates
4 diş sarımsak
1 yemek kaşığı salça
Tuz,karabiber
Nane
3-4 avuç bükülmüş mantı

YAPILIŞI:Domates ve sarımsağı rendeleyip zaytinyağda kavurmaya başlayın.Kavrulan domatese salçayı ekleyip biraz daha kavurun.Daha sonra yeteri kadar su ilave edin.Su kaynadıktan sonra içine mantıları atın.10 dakika kaynatın.Ateşten almadan önce tuz,karabiber ve naneyi atın.(Nohut ilave etmek isterseniz.Su kaynayınca mantılarla beraber atmanız gerekiyor.)
                                                                                      AFİYET OLSUN!




1 yorum :

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...