Sayfalar

17 Haziran 2013 Pazartesi

KISIR

              Herkese merhabalar!
              Bir süre buralarda yoktum,haliyle yayınlarıma kısa da olsa ara vermek zorunda kaldım.Hala yol yorgunu olmama ve beni bir sürü iş beklemesine rağmen bir şeyler paylaşmak istedim.Ne yapayım diye düşünürken aklıma kısır geldi :) Kısırın farklı bölgelerde farklı şekillerde yapılıyor olsa da ben hepsini çok seviyorum.Zaten bir yemekte bulgur varsa o yemek harikadır demek benim için.
              Bu harika kısır için ablama çok teşekkür ediyorum.
Hemen tarifime geçiyorum....

MALZEMELER:

2 su bardağı ince bulgur
1 su bardağından biraz az sıcak su
1 orta boy kuru soğan
2 diş sarımsak
Zeytin yağı
Marul,yeşil soğan
Maydanoz
Turşu
Tuz
Baharat

YAPILIŞI:Soğanları küp küp doğrayıp zeytinyağda kavurun.Kavrulan soğanları ocaktan alın,bulguru,ince ince doğranmış sarımsakları ve sıcak suyu ekleyin.Tencerenin kapağını kapatın.10 dk demlensin.
Ayrı bir kapta yeşillikleri ve turşuyu doğrayın.Demlenen bulgura tuz ve baharatları ekleyip,iyice karıştırın.Bulgur soğuduktan sonra salatasını ilave edin.İsterseniz domates,salatalık da doğrayabilirsiniz.
                                                                                                         AFİYET OLSUN!

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...