Sayfalar

24 Ağustos 2013 Cumartesi

KÜÇÜK PASTACIKLAR

   Selamlar...

   Bu pastaları Ramazan'da ablamlar için yapmıştım.Aslında bu pastaların adı imam sarığı pastası.Ama nedense benim sarıklar bir türlü olmadı ben de pastacıklara çevirdim :)

  Pastanın ve kremasının tadı harikaydı.Ama pastanın keki çok yumuşak olduğu için krema rahat sürülmüyor.Tarifi http://turuncutatlar.blogspot.com/2013/07/imam-sarigi-pastasi-ve-gunun-iftar. adlı siteden almıştım.Pastanın görüntüsü çok hoşuma gitmişti ama benimkiler öyle olmadı :( Aslında orda da krem şanti ile o şekli vermiş.Ben krem şantinin tadını pek sevmiyorum o yüzden kendi kremasını denedim.Tabii o da yoğun olunca keklere sürmesi çok zor oldu.
  Gerçi pastalarım böyle de tam not aldılar :)

MALZEMELER:

4 yumurta
1 su bardağı şeker
1 paket vanilya
3 yemek kaşığı su
Yarım paket kabartma tozu
1 paket kakao
1 su bardağı un

KREMASI İÇİN:
3 su bardağı süt
1,5 yemek kaşığı un
1 yemek kaşığı nişasta
1 yumurta sarısı
Yarım su bardağı şeker
1 paket vanilya

Üzeri için:
Çikolatalı sos

YAPILIŞI:Yumurta ve şekeri köpürene kadar çırpın.Sonra diğer malzemeleri ekleyip,tahta kaşıkla karıştırın.Yağlı kağıt serilmiş dikdörtgen fırın tepsisine dökün.180 derecede pişirin.Kekiniz soğuduktan sonra bardak yardımıyla yuvarlaklar elde edin.(su bardağı)
Krema malzemeleri vanilya hariç karıştırıp orta ateşte pişirin.Kaynadıktan sonra altını kısın,5 dakika daha pişsin.Soğuyan kremayı yuvarlak kekin üzerine sürün ve üstüne başka bir yuvarlak koyun.Onu da krema ile kaplayın.Eğer kenarları biraz yüksek yaparsanız ortasına çikolatalı sos dökebilirsiniz.Pastanın kenarlarını hindistan cevizine batırın.
                                                                       AFİYET OLSUN!



Artan kekleri robottan geçirdim.Tavuk göğsü yapıp kuplara önce kek, sonra tavuk göğsü sonra da tekrar kekten döktüm.

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...