Sayfalar

16 Ağustos 2013 Cuma

GARNİTÜRLÜ KREP


       Merhabalar...

      Bugün sizlerle güzel bir tarif paylaşmak istiyorum.Bu krebi ilk olarak Ramazan'da bir lokantada da yedim ve çok beğendim.Denemeye karar verdim ama bir türlü içindekinin beşamel sos mu kaşar peyniri mi olduğuna karar veremedim.Bende her ikisini de tarife ilave ettim.Bence böyle çok daha güzel olmuş :)

     Denemek amacıyla birkaç kez yaptım.Açıkcası her öğünde harika oluyor.İster kahvaltıda,ister iftarda, ister sahurda,...

    Porsiyonluk olduğu için krepleri pişirirken orta boy teflon tava kullandım.Benim tariften altı adet krepli börek çıkıyor.Yaparken bunu dikkate alın.

   MALZEMELER:

  

KREP İÇİN:
2 yumurta
1 su bardağı süt
1 su bardağı su
1,5 su bardağı un
1 çay kaşığı tuz

BEŞAMEL SOS İÇİN:
2 yemek kaşığı tereyağ
2 yemek kaşığı un
1 su bardağı süt

ARASI İÇİN:
1 su bardağı garnitür
1 su bardağı kaşar rendesi

YAPILIŞI:Un,süt ve suyu iyice karıştırın.Topaklanma olmaması için karıştırıcı kullanın.Daha sonra yumurta ve tuzunu ilave edip elinizle çırpın.
Orta boy teflon tavaya biraz yağ döküp kızdırın.Krep hamurunuzdan 1 kepçe tavaya dökün.(Tavanın her yerine dağıtın.)

                                                İki tarafını da orta ateşte pişirin.

Sos tavasında tereyağı kızdırın.Unu döküp orta ateşte 5 dakika kavurun.Daha sonra sütü ekleyin.Yalnız sütü yemek kaşığı ile az az ilave edin.Yoksa sosunuz topaklanır.Sütü de ekledikten sonra 5 dakika daha kavurup ateşten alın.

                                       Hazırladığınız kreplere yağ sürer gibi beşamel sosu sürün.

       Sonrada kaşarla karıştırdığınız garnitürü kreplerin ortasına koyup,krepleri sarın.Yağlı kağıt koyduğunuz tepsiye dizin.Üstlerine ince kaşar dilimleri koyun.

                                             180 derece fırında 10 dakika pişirin.
                                                                             AFİYET OLSUN!

1 yorum :

  1. hımm.çok severim canım.nefis görünüyor.ellerine sağlık.sevgiler.

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...