Sayfalar

14 Ağustos 2013 Çarşamba

YEŞİL MERCİMEKLİ ERİŞTE ÇORBASI

   Merhabalar...

   Bugün sizlerle kızımın en sevdiği çorbalardan birini paylaşmak istiyorum.8 aylıktan itibaren bu çorbaya bayılıyor.O zamanlar mercimekleri tam yutamıyordu,bende robottan geçiriyordum :) Şimdi maşallah büyük bir iştahla içiyor.Yeşil mercimek çok faydalı olduğu için bende bol bol yapıyorum kızıma bu çorbayı.

   Yapılışı oldukça kolay.Sadece mercimeklerin haşlanması biraz uzun sürüyor.Ben biraz fazla mercimek haşlıyorum.Fazlasını buzluğa koyuyorum.Zamanımın az olduğu günlerde kullanıyorum.Tat olarak hiçbir fark olmuyor.Sadece salçalı suyu kaynatıp önce mercimekleri ardından da erişteyi atıyorum.

   MALZEMELER:
1.5 çay bardağı yeşil mercimek
1 çay bardağı erişte
1 yemek kaşığı salça
Nane,tuz
Sıvıyağ

YAPILIŞI:Mercimekleri bol suyla haşlayın.(Eğer su azalırsa kaynamış su ilave edebilirsiniz.)Sos tavanızda yağ ve salçayı kavurun.Yaz aylarında domates rendesi de ilave edebilirsiniz.Sosu haşlanmış mercimeklerin üzerine dökün.Bir taşım kaynadıktan sonra erişteleri ilave edin.Erişteler yumuşayana kadar pişirin.Ocaktan aldıktan sonra nane ve tuzunu ekleyin.
                                                                     AFİYET OLSUN!

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...