Sayfalar

2 Temmuz 2013 Salı

FINDIKLI KURABİYE

      Sevgili dostlarım ve takipçilerim merhaba...
      Umarım herkes iyidir.Malum yaz geldi,düğün sezonu açıldı.Doğal olarak herkeste bir tatlı telaş...Bu yıl biz de bu tatlı telaştan nasibimizi aldık.Birkaç gündür blogumla ilgilenemememin sebebi de bu.Allah sözlenen,nişanlanan, evlenen herkese mutlu,huzurlu bir yuva nasip etsin.
      Gelelim kurabiyemize...Ben bu tarifi mutfağa buyrun adlı blogtan aldım.Onlar üzerine vişne reçeli koymuşlar.Ben de dut reçellisini denedim.Siz de farklı reçellerle yapabilirsiniz.

MALZEMELER:
1 paket oda sıcaklığında margarin(Ben tereyağ kullandım.)
1 su bardağı pudra şekeri
1 yumurta(Beyazını dışına sürmek için ayır)
1 paket vanilya
1 paket kabartma tozu
Aldığı kadar un
1 kase fındık kırığı
Reçel taneleri

YAPILIŞI:Yağ,şeker,yumurta,vanilya,kabartma tozu ve unu karıştırıp iyice yoğur.Hamur kulak memesi kıvamında olsun.Hamurdan ceviz büyüklüğünde parçalar alıp yuvarla.Önce yumurtanın beyazına batır,sonra da fındık kabuklarına bula.Kurabiyelerin ortasına parmağınla çukur aç.(Çukurlar derin olsun,yoksa hamur kabarınca kayboluyor.)
170  derecede pişir.Soğuyan kurabiyelerin ortasına reçel tanelerini koy.
                                                                                       AFİYET OLSUN!


Hiç yorum yok :

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...