Sayfalar

9 Temmuz 2013 Salı

KELEBEK PASTA

            Pazar günü kızımın doğum günüydü.Minik kelebeğim bir yaşına girdi.Günler o kadar çabuk geçiyor ki daha dün gibi her şey.Bir yıl önce battaniyelerin arasında kaybolan kızım artık neredeyse kucağıma sığmıyor.O eldivenlerin içindeki minicik eller şimdi istediği her şeyi kavrıyor; hatta neyi istediğini göstermesini sağlıyor.Hayatımı her anına ayrı bir güzellik katan,yaptığı her şeyle beni şaşırtan ve kendine hayran bırakan minik dıgıl dıgılıma Allah bir ömür boyu mutluluk,sağlık,huzur versin.Allah herkesin evladını korusun...
           Kızımın bu özel günü için pastasını ben yapmak istedim.Aslında gayet güzel bir pasta da yaptım.Fakat taşıma esnasında biraz sarsılmış.O yüzden pasta da derin çatlaklar oluştu :( Ben kalabalık olduğumuz için iki dört kat pandispanya yaptım.İki kat yaparsanız şekil daha net belli olur.

MALZEMELER:
4 yumurta
1 su bardağı pudra şekeri
1 su bardağı buğday nişastası
1 su bardağı un
Kabartma tozu
Vanilya

KREMASI:
1 litre süt
7 yemek kaşığı nişasta
1 su bardağı şeker
1 paket köpürtülmüş krem şanti

YAPILIŞI:Yumurta ve şekeri köpürene kadar çırpın.Daha sonra diğer malzemeleri ekleyin ve kaşıkla karıştırın.Önceden yağlanmış kelepçeli kalıba döküp 180 derece fırında 15-20 dakika pişirin.(Bu pandispanyanın püf noktası; nişasta ve unu ekledikten sonra çok hızlı olmak.Yani vakit kaybetmeden hamuru karıştırıp fırına sürmeniz gerekiyor.Yoksa pandispanya çok sert oluyor.)

Tencerede kremanın malzemelerini karıştırıp pişirin.Soğuyunca içine köpürtülmüş krem şantiyi ekleyip biraz daha karıştırın.

Soğuyan pandispanyayı ortadan ikiye kesin.Şekildeki gibi keserek parçaları sırt sırta dayayın.

Alttaki resimde olduğu gibi düz olan kenarların ortasını kesin.Böylece kelebeğin kanatları daha belirgin olacak.

 Artık süslemeye geçebilirsiniz.Kremanın yarısını kekin ortasına dökün.İsterseniz kekin arasına meyve de ilave edebilirsiniz.Kalan kremayı da diğer katın üstüne döküp güzelce yayın.Sonra arzuya göre süsleyin.
                                                                                                                  AFİYET OLSUN!

2 yorum :

  1. ayyy ben bu pastaya bayıldım merve. Arkadaşım bugün doğum yaptı bebek görmeye giderken bu pastadan da yapıcam çok güzek görünüyo ya :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkürler burcucum.Sana şimdiden kolay gelsin ve afiyet olsun.sevgilerimle

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...