Sayfalar

28 Temmuz 2013 Pazar

NOHUTLU ŞEHRİYE ÇORBASI

         Herkese merhabalar...
   
          Dün akşamki iftar soframızın açılış yemeği bu çorba idi.Ben oldum olası çorbayı çok severim.Kahvaltıda,öğle yemeğinde,akşam yemeğinde hatta sahurda bile tüketebilirim.Kızım olduktan sonra ise çorba işine daha da dikkat eder oldum.Çünkü ek gıdalara geçişle birlikte çorba çok daha önem kazandı bizim evde.

      Bu çorba da benim en sık yaptığım çorbalardan biri.Çünkü Zeynep çok seviyor J Yapılışı da oldukça pratik.Hatta yaz mevsiminin gelmesiyle içine domates de rendeliyorum daha da lezzetli oluyor.

      Artık çorbamızın tarifine geçiyorum.Ölçü vermek istemiyorum.Herkes kendine uygun ölçüde hazırlayabilir.

MALZEMELER:
Tel veya arpa şehriye
Zeytinyağı
Domates
Salça
Ilık su
Haşlanmış nohut
Tuz,pul biber,nane

YAPILIŞI:Zeytinyağda kabuğu soyulmuş ve rendelenmiş domatesi kavurun.Domatesler sulandıktan sonra salçasını ilave edip biraz kavurun.Daha sonra ılık suyu ekleyin.Su kaynadıktan sonra nohut ve şehriyeleri atın.Kısık ateşte, şehriyeler yumuşayana kadar pişirin.Ateşten almadan öce tuz,pul biber ve nanesini ekleyin.

                                                                 AFİYET OLSUN!

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...