Sayfalar

28 Mayıs 2013 Salı

SİGARA BÖREĞİ

                Bilenler bilir Nevşehir'in çömlek peyniri, meşhurdur.Önce en iyisinden keçi peyniri alınır. Birkaç gün suda bekletilip iyice süzülür.Sonra tuzla yoğrulup, Avanos'un toprağından yapılma özel çömleklere doldurulur.Çömleklerin ağzı yine Avanos'un toprağıyla hava almayacak şekilde kapatılır. Güneş görmeyen bir yerde çömlekler. hışır denilen toprağın içine ters bir şekilde gömülür.Çömlek peynirinin tam kıvamını alması için burada en az üç ay beklemesi gerekir.Sonra ister kahvaltı da ister börekle, çörekle tüketin.Yalnız bu peyniri yiyen başka peynirleri bir daha beğenmiyor, benden söylemesi!

                 Benim sigara börekleri de malumunuz çömlek peyniri ile yapıldı. Yufkaları  sekiz eşit parçaya bölüp peynirini koydum.Daha sonra tavada kızarttım. Tabii ki enfes olmuş. Börekleri sıcak tüketmenizi tavsiye ederim. 

                                                                                                                        AFİYET OLSUN!

1 yorum :

  1. Ben de Nevşehir'liyim Sayın Merve Hanım ve haklısınız gerçekten de. Bizim Nevşehir'in çömlek peynirini yiyen bir daha başka peynir yemez :) Ayrıca ben de çok seviyorum çömlek peynirini.

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...